0 0.00
Search
Close this search box.

הנחיות ללוח שמיטה

Print Friendly, PDF & Email

קניית פירות וירקות

כאשר אין קדושת שביעית – ניתן לקנות כרגיל

כאשר יש קדושה אך אין חשש ספיחים – טוב להדר ולקנות אוצר בית דין, מצע מנותק או יבול שישית, וניתן גם לקנות מהיתר מכירה (גם למי שאינו סומך על ההיתר). כמובן שהיתר מכירה עדיף על יבול נכרי.

כאשר יש חשש ספיחים (רק בירקות) – יש להשתדל לקנות ירקות מאוצר בית דין, מצע מנותק, יבול שישית או גידולי ערבה דרומית. כאשר אפשרויות אלו אינן זמינות, ניתן לקנות ירקות של היתר המכירה (לחילופין, ניתן לקנות יבול נכרי בכמות קטנה, כדרך שקיימת ממילא בחנויות במשך השנים. אולם צריך לדאוג שהחלק המרכזי בקניות יהיה מתוצרת עברית).

קדושת שביעית: תוצרת של אוצר בית דין קדושה בקדושת שביעית. יש זכות מיוחדת באכילת גידולים שיש בהם קדושת שביעית. יש לשמור על קדושת הגידולים ולא לעשות בהם שימוש חריג. את השאריות יש לשים בכלי שמיטה או בשקית בפח.

 

הנחיות לשימוש בלוח

  • זמן תחילת קדושת שביעית הוא הזמן שבו רוב היבול בשוק הוא מגידולי שמיטה.
  • זמן איסור ספיחים הוא הזמן שבו סביר שתופיע בשוק תוצרת של ספיחים (ירקות שהחלו לנבוט לאחר תחילת השמיטה), ולכן יש להקפיד לקנות רק ירקות שידוע מהיכן הם מגיעים (אוצר בית דין, מצע מנותק, היתר מכירה וכו’).
  • זמן סוף קדושת שביעית הוא הזמן שבו רוב היבול בשוק איננו מגידולי שמיטה (אך עדיין יתכנו מקרים חריגים).

 

הערות כלליות

  • הזמנים שבלוח באדיבות מכון ‘כושרות’, והם מתייחסים לפירות ולירקות הנפוצים.
  • הזמנים הינם הערכה כללית על פי הידוע כעת. בהמשך יתכנו שינויים מסוימים לכאן או לכאן, ניתן להתעדכן באתר ‘כושרות’.
  • מוצרים המשווקים בצורת שמן, רסק, שימורים, תרכיז, קפואים, מיובשים, כבושים וכדומה – עשויים להיות מצויים בשוק זמן רב ואף כמה שנים לאחר השמיטה. במוצרים אלו יש לבדוק על התווית שעל האריזה האם הם משנת שמיטה.
Print Friendly, PDF & Email
0
    0
    הספרים שלך
    סל שלך ריקחזרה לחנות
      חישוב המשלוח